Sıkça Sorulan Sorular

  • İlk şarj etme için özel bir gereklilik yoktur. Pil, ideal konfor bölgesi olarak 16°C ile 25°C arasındaki çeşitli ortam sıcaklıklarında iyi bir performansa sahip olacak şekilde tasarlanmıştır. Orijinal olmayan bir şarj cihazı ile şarj edildiğinde ya da ortamda aşırı sıcaklık olması durumunda maksimum pil ömrüne ulaşılamamaktadır. 45°C'nin üzerindeki sıcaklıklarda şarj edilmesi, pil performansını düşürerek daha yavaş şarj olmasına neden olmaktadır. Cihazınızı çok soğuk bir ortamda kullanırken, pil ömründe bir düşüş olduğunu görebilirsiniz fakat bu durum geçicidir. Pilin sıcaklığı normal çalışma aralığına geri döndüğü takdirde, performansı da normale dönecektir. Pil hasarını önlemek için, realme akıllı telefon aşırı ortam sıcaklıklarında şarj olmayı otomatik olarak durduracaktır ve sizi “Sıcaklık çok düşük/yüksek, pil şarj edilemiyor”, “Sıcaklık çok düşük / yüksek, pil tamamen şarj edilemiyor” şeklinde uyaracaktır.
  • [Ayarlar] > [Ek Ayarlar] > [Yedekle ve sıfırla]  > [Yedekle ve Geri Yükle] > [Yeni Yedek Oluştur]; yedeklenecek verileri seçin ve başlatın. Bu yedekleme; yedeklemenin gerçekleştiği tarihi ile adlandırılmış bir klasörde, telefonunuzun saklama alanında depolanacaktır.  [DCIM] dosyası fotoğraflarınızı ve ekran yakalamalarınızı içerir. APP'lerden indirilen resimler ise, [Resimler/Fotoğraf] dosyasının içine kaydedilir. [Filmler], [Müzik] ve [Resimler] klasörleri sırasıyla videolarınızı, ses dosyalarınızı ve resimlerinizi içerir. Telefonunuzu bilgisayarınıza bağlayın ve ihtiyacınız olan her ne ise onu bilgisayarınıza kopyalayın. Veya Telefon Kopyala uygulaması aracılığı ile tüm verileri bir akıllı telefondan diğerine veri yedeklemesi olarak hızlı bir şekilde aktarabilirsiniz.

    * Ayarlar ve izlenmesi gereken yollar, telefonunuzdakinden farklı olabilir.
    * Yedekleme tamamlandıktan sonra, herhangi bir veri kaybını veya zararı önlemek için verilerinizi tekrar alternatif bir yedek olarak kopyalayıp aktarın.
    * Tüm yedekleme işleminin tamamlanmasına yardımcı olmak için, Realme akıllı telefonun pil seviyesinin %50'nin üzerinde olduğundan emin olun ve yedekleme işlemi sırasında telefonunuzu kapatmayın veya yeniden başlatmayın.
    * Telefona root işlemi yaptığınızda
    (ürün garanti dışına çıkar), verileri sildiğinizde veya Realme telefonu fabrika ayarlarına sıfırladığınızda yedekler silinir.
  • Telefonunuzu sıvının içinden derhal çıkarın, ilk olarak telefonu kapatın ve SIM kartı ve SD kartı çıkarın. Su damlalarını veya sıvıları iyice emmesi için bir mendil veya yumuşak bir bez kullanın ve telefonu, sıvının dışarı akması için sıvının girdiği yönün tersine doğru telefonu yavaşça sallayın.

    Telefonu bir pervane veya soğuk hava üfleyen bir kurutma makinesiyle kurutun; ardından telefonunuzu, garanti belgeniz ve faturanız ile en yakın realme Müşteri Merkezine  onarım için götürün.  Aşırı ısınmanın neden olabileceği bir hasarı önlemek için, telefonu sıcak hava üfleyen bir kurutma makinesiyle kurutmayın.

    Dikkat:
    Acil durum önlemleri,  hasar olasılığını etkili bir şekilde azaltabilir ancak telefonun içinde pek çok hassas elektronik bileşenin bulunması nedeni ile yine de belirli bir su hasarı riski vardır. Bu nedenle, profesyonel bir onarım için telefonunuzu en kısa sürede Yetkili Servis'e gönderin.
    Servisler tarafından bu durumun garanti kapsamı içerisinde değerlendirilmeyeceğini lütfen unutmayın.
  • Realme telefonunuza çift koruma sağlamak için orijinal telefon kılıfını ve ekran koruyucusunu kullanmanızı öneririz.

    Orijinal telefon kılıfları, realme telefonların üretildiği kalıplarla üretilmektedir ve realme telefon ile test edilmektedir. Bütün bunlar, delikli her giriş ve bağlantı noktasının özenle korunmasını sağlar. Realme telefon kılıfı, telefonunuza güçlü bir koruma sağlayabilir. Yapılan binlerce testin ardından kanıtlar; orijinal telefon kılıfının düşme, şok, sıvı girmesi, toz girmesi ve benzerinin neden olduğu hasarı en aza indirebileceğini göstermektedir.
    Realme telefon ayrıca orijinal bir ekran koruyucuyla donatılmıştır. Kamerayı veya ışık sensörünü engellemeden ekran açılarına ve radyanlarına mükemmel şekilde uyar,  yüksek çözünürlüklü ve hassasiyetli ekran kullanımı sağlar. Bunun yanı sıra, telefonun düşmesi durumunda ekranın çizilme veya hasar görme olasılığını da azaltabilir.
  • Çıkartmak için, kart iğnesini kart bölmesinin dışındaki deliğe yerleştirin.
    Açılan kart bölmesini dışarı çekin ve talimatlara göre SIM kartı yerleştirin.
    Bölme hasarına yol açmamak ve SIM kartın
    gevşek kalmaması için yatay olarak yerleştirin.
    Dikkat:
    *SIM kartın boyutu yuvaya uygun değil ise  telekom operatörünüzde SIM kartınızı değiştirin.
    *SIM kartınızı kendi başınıza kesmeyin, aksi takdirde kartınız zarar görebilir. SIM kartın kenarının pürüzsüz olduğundan emin olun.
    *Telefon açıkken SIM kartı takmayın veya çıkarmayın.
  • Menü butonuna basın.
    Sol üst köşede bir kilit simgesi görene kadar uygulama arayüzünü aşağı kaydırın.
  • Güvenlik ve gizlilik amacıyla, telefonunuzu koruma altında tutmak için [Şifremi unuttum] işlevi Google tarafından kaldırmıştır.

    Eğer parolanızı unutmadan daha önce bir yedekleme yapmadıysanız, cihazınızın verilerine parola unutulduktan sonra ulaşmanın hiçbir yolu yoktur. Parolayı resetleme işlemi ancak yetkili servisler tarafından yapılmakta ve tüm verilerinizi ve ayarlarınızı silen işlem için realme Yetkili Servisine giderken telefonunuzun faturasını da yanınızda götürmeniz gerekmektedir. Bu işlemden sonra parolanız silinirken aynı zamanda cihazınızda yeralan tüm verilerde silinecektir.
  • Günlük kullanım sırasında telefonunuzdaki aralık kısımlar, alıcısı, hoparlörü, kulaklık jakı ve şarj girişi; cihazın zayıf bir yazılımla çalışmasına neden olabilecek, ahizeyi ve hoparlörü engelleyebilecek, hatta bakteri üretebilecek ve sağlığınızı etkileyebilecek olan kir ve dış etkenlerden dolayı tıkanmış olabilir.

    Bu yüzden günlük temizlik gereklidir. Tüy bırakmayan bir bezi, tıbbi pamuğu veya makyaj pamuğunu saf suya veya
    çok düşük konsantrasyonlu alkole batırarak ıslatmadan yalnızca nemlendirin, ardından telefon yüzeyini silin.

    Telefon giriş yerlerini ve deliklerini temizlerken, tozları kuru bir diş fırçası veya kürdan ile
    hiç bastırmadan hafifçe temizleyebilirsiniz veya soğuk üfleyen bir kurutma makinesiyle temizleyebilirsiniz. Ayrıca, tozları temizlemek için düşük güçte çalışan küçük bir elektrikli süpürge ile de temizlik yapılabilir. Kirler temizlenemiyorsa, profesyonel yardım almak için realme Yetkili Servisi ile iletişime geçin.

    * Aşırı ısınmadan kaynaklanabilecek herhangi bir hasarı önlemek için ASLA sıcak hava üfleyen bir kurutma makinesiyle tozları temizlemeyin.
    * Telefonun elektronik bileşenlerinin zarar görmesini önlemek için, tozu temizlerken pil kapağını
    (varsa) ÇIKARMAYIN.
  • Güç ve Sesi Azaltma butonlarını basılı tutun: Telefonunuz, mevcut sayfanın ekran görüntüsü alacaktır.

    Uzun bir ekran görüntüsü almak için ise Güç ve Ses Açma butonlarını yaklaşık 2 saniye basılı tutun. Bir sonraki sayfaya geçmek için [Sonraki Sayfa] butonuna basın, yakalamayı durdurmak istediğiniz zamana kadar Sonraki Sayfa butonuna basarak uzun bir ekran görüntüsü oluşturmak için [Kaydet] butonuna tıklayın.
  • Telefonunuzda geç tepkime / yavaş çalışma varsa, telefonunuzda çok fazla gereksiz dosya ve önbellek varsa veya sistem veya uygulamalarla ilgili sorunlar yaşıyorsanız [Fabrika verilerine sıfırla] işlemini yapabilirsiniz.

    [Fabrika
    verilerine sıfırla] işlemi uygulandığında, telefonunuzdaki tüm veriler kalıcı olarak silinir, bu nedenle veri kaybını önlemek için bu işlemden önce bir yedekleme yapmanız ve bunları bilgisayarınıza veya SD kartınıza aktarmanız gerekir.

    Telefonunuzu sıfırlamak için [Ayarlar]> [Ek ayarlar]> [Yedekle ve sıfırla]> [Fabrika verilerine sıfırla] seçeneğine gidin.

    [Fabrika verilerine sıfırla] seçeneğinde, telefonun dört seçeneği vardır. İhtiyaçlarınıza göre bir tanesini seçin.
    *Herhangi bir sıfırlama seçeneği başlatıldıktan sonra iptal edilemez.

  • Telefon bazı durumlarda doğru şekilde çalışmayı durdurduğunda (yeniden başlatma veya kapatma, sistemi güncelleme, verileri silme gibi), Kurtarma Modu ile sorunları çözebilirsiniz. Telefonunuz kapandıktan sonra,  telefon Kurtarma Moduna geçene kadar Güç ve Sesi Azaltma butonlarını basılı tutun. Cihaz yazılımını telefon hafızanıza indirebilir, ardından [Depodan yükle]> [Telefon hafızasından] seçeneğine tıklayıp indirdiğiniz cihaz yazılımını bulabilir ve güncellemeye başlamak için tıklayabilirsiniz.

    * Sistemi güncellemeden önce verilerinizi yedekleyin.
    * Telefonunuzu şarja takın veya pil seviyesini % 50'nin üzerinde tutun.
    * Sistem güncellemesi 3-5 dakika kadar sürmektedir. Güncelleme sırasında telefonunuzu kapatmaya zorlamayın.
  • Telefonunuz ekrana dokunduğunuzda yanıt vermiyorsa veya bazı uygulamaları kullanırken donuyorsa; telefonunuzu yeniden başlatmaya zorlayabilirsiniz. Yeniden başlatmaya zorlamak; telefonunuzdaki içeriği, içerik bozuk veya geçersiz olmadığı müddetçe silmez.

    Telefon açılıncaya kadar Güç ve Sesi Açma butonlarını en az sekiz saniye boyunca basılı tutun.

    Eğer telefonunuzu bu şekilde yeniden başlatamazsanız,  orijinal şarj cihazı ve orijinal şarj kablosu ile birlikte prize takın ve 30 dakika kadar şarj olmasına izin verin, ardından tekrar deneyin. Sorun devam ederse, onarım için telefonunuzu şarj cihazı ve kablosu ile birlikte yakındaki bir realme Yetkili Servisine götürmeniz gerekir.
  • Her uygulama belirli veriler veya telefonunuzun diğer özelliklerine (Konum Servisi, Fotoğraflar, Rehber vb.) erişimi gerektirebilir. Örneğin; Facebook uygulamasının fotoğraf çekememesi gibi bazı sorunlar ile karşılaştığınızda, kameraya erişim iznini reddedip reddetmediğinizi kontrol etmeniz gerekir.

    [Güvenlik]> [İzinler]> [Uygulama İzinleri] seçeneğine gidin. Açılan pencerede “Uygulamalar” a tıklayın, bir uygulama seçin ve çağrı, SMS, cihaz ve gizlilikle ilgili izinleri kabul etmeyi, reddetmeyi veya sınırlamayı seçin.
  • Telefon Kopyala; Kişisel Verileri (Rehber, Mesajlar, vb.), Sistem Verilerini, Uygulamaları (Uygulamalar ve Uygulama Verileri) ve Ses, Video, Fotoğraf ve Belgeler gibi Dosyalar dahil olmak üzere tüm verileri güvenli ve hızlı bir şekilde aktarabilir.

    Her iki cihaz da
    Telefon Kopyala uygulamasını yükledikten sonra, Yeni telefonunuzda [Araçlar]> [Telefon Kopyala] seçeneğine gidin, “Bu yeni telefon” seçeneğini seçin. Eski telefonunuzda da [Telefon Kopyala] seçeneğine gidin ve “Bu eski telefon” seçeneğini seçin ve kopyalamayı başlatmak için yeni telefon tarafından oluşturulan QR Kodunu taratın.
    İşlem sırasında, ağ bağlantısını sağlamak için cihazlarınızı birbirine yakın tutun.
  • 1.Herhangi bir sorunuz varsa veya realme ürününüzün bazı özelliklerine aşina değilseniz, lütfen E-posta yoluyla bizimle iletişime geçin.
    E-posta: Sorularınızı ve görüşlerinizi service.tr@realme.com adresine gönderin.
    Çağrı Merkezi: 0850 433 85 88
    2.Realme cihazınızın onarılması gerekiyorsa, https://www.realme.com/tr/support adresini ziyaret edebilirsiniz. Tüm yetkili servislerdeki teknisyenler, yüksek kalitede hizmet sunmak için profesyonel eğitim almışlardır. Ayrıca sizlere daha uygun hizmetler sunmak için de çalışmalarımız
    her zaman devam edecektir.
  • Cihazınızı gerçek bir Yetkili Servis Sağlayıcısına göndermeden önce bu adımları izleyin. Cihazınız açılmazsa veya yanıt vermezse, bu adımları mümkün olabildiğince çabuk tamamlayın:
    1.Cihazınızı yedekleyin.
    2.Bulut hizmeti hesabınızdan (varsa) çıkın ve ekran kilidi şifrenizi kaldırın.
    3.Servisinizin satın alma kanıtı istemesi ihtimaline karşı
    (mümkünse) faturanızı götürün.
    4.
    Onarılmasını istediğiniz cihazınızı ve cihaz aksesuarlarını götürün.
  • Teknisyen; ürününüzü inceledikten sonra onarım veya değişim için gereken toplam masrafı onaylayacaktır. Bazı durumlarda, bir onarım realme garantisi kapsamında olabilir ve bunun için sizden hiçbir ücret alınmaz. Ancak bu, kaza yada kullanım hatası sonucu meydana gelen ve ücretli olan hiçbir onarımı içermez. Eğer realme cihazınız hasar görmüşse, onarım ücretiniz onarım durumuna bağlı olarak değişecektir. Realme Yetkili Servis Sağlayıcıları kendi ücret tarifelerini belirleyebilir, dilerseniz konular hakkında yardım almak için realme müşteri hizmetleri personeli ile iletişime geçebilirsiniz.
  • Cihazı onarım için göndermeniz gerekiyorsa, cihazınız yaklaşık olarak 2 gün içerisinde geri gelecektir veya almanız için hazır olacaktır. Daha kesin bilgiyi yetkili servislerimizden talep edebilirsiniz.
  • Bu garanti, kazara meydana gelen hasarları veya aşağıdaki koşullardan herhangi birini kapsamaz; ancak ücretli onarım hizmetleri mevcuttur. Garanti kapsamında olmayan durumlar şunlardır:
    1. Garanti süresinin bitmesi;
    2. Geçerli bir satın alma kanıtının (fatura yada garanti belgesi) olmaması; ancak müşteri telefonun garanti süresi içinde olduğunu kanıtlayabilirse bir istisna yapılabilir;
    3. Hiçbir gerçek resmi garanti taahhüdünün olmaması;
    4. Telefonun yanlış kullanımdan (örneğin düşme,
    baskı, çizilme, sıvı hasarı, vb.) dolayı hasar görmesi;
    5. Kontrol edilemeyen dış etkenler (sel, yangın, deprem, yıldırım düşmesi ve trafik kazası gibi) nedeniyle hasar ve arıza meydana gelmesi;
    6. Ürünün aşırı sıcaklıkta kullanılması, orijinal realme olmayan aksesuarların kullanılması gibi hasara veya arızaya yol açan talimatlara göre kullanılmaması ve muhafaza edilmemesi;
    7. Ürünün doğal aşınması ve yıpranması (örneğin gövdesinin, butonlarının, ekranının, aksesuarlarının vb.);
    8. Sökme, kendi kendine onarım, tadilat, Root etmek ve hasara neden olan diğer davranışlar.
  • Telefonda sıvı hasarı varsa, telefonu sıcak hava üfleyen bir saç kurutma makinesiyle KURUTMAYIN ve aşırı ısınmadan kaynaklanabilecek cihaz yazılımı zararlarından kaçının.
    Telefonunuzu herhangi bir sıvı formunun içine düşürürken, acil durum önlemleri hasar olasılığını azaltabilir; ancak telefonun içindeki çoklu hassas elektronik bileşenlerin arızalanmasından kaynaklanan belirli bir su hasarı riski vardır. Telefonunuzu en kısa sürede profesyonel onarımlar için yetkili servis merkezine getirin. Sıvı hasarı meydana gelirse, sıvı hasarı için verilen hizmet gerçek garanti kapsamında değildir.