Sorun Gider

  • Cihazınızı yeniden başlatmak için Güç ve Sesi Açma butonlarını en az sekiz saniye süresince basılı tutun. Telefonunuz yanıt vermiyorsa, telefonunuzu şarja takın ve 30 dakika kadar şarj olmasına izin verin, ardından tekrar deneyin. Hala işe yaramıyor ise; telefonunuzu, faturasını ve garanti belgesini onarım için yakındaki bir yetkili servise götürün.
    Telefonunuzu iyi durumda tutmak için aşağıdaki adımları izlemeniz önerilir:
    *[Telefon yöneticisi] uygulamasında önbellekleri düzenli aralıklarla temizleyin, virüs taraması yapın ve haftada bir kez cihazınızı yeniden başlatın.
    *Gereksiz veya hataları olan uygulamaları kaldırın.
    *Aynı anda çok fazla görev yapmaktan kaçının. Arka planda çalışan uygulamaları kapatmak için 'Tümünü Sonlandır'ı tıklayın.
  • Telefonunuz sık sık yeniden başlıyor veya kendi kendine kapanıyorsa aşağıdaki adımları kontrol edin:

    1.Bir uygulama kullanımdayken sorunlar ortaya çıkarsa, sorunu çözüp çözmediğini görmek için uygulamayı kaldırın.
    2.Sorunun, yanlışlıkla Dokunma ve Güç butonuna basmak gibi yanlış işlemlerden kaynaklanmadığından emin olun. Ayrıca, telefonunuzun butonları telefon kılıfına sıkışmış olabilir.
    3.Çok soğuk veya sıcak ortamlarda kullanıldığında telefonunuz kendiliğinden yeniden başlayabilir veya kapanabilir.
    4.SIM kartı çıkartın, hasar görüp görmediğini kontrol edin, sonra kartı tekrar takın ve sorunu çözüp çözmediğinizi kontrol edin.
    5.Telefonunuzu şarja takın ve 30 dakika şarj olmasına izin verin, ardından telefonu yeniden başlatmaya zorlayın ve sorunu çözüp çözmediğinizi görün.
    6.[Ayarlar]> [Ek Ayarlar]> [Otomatik aç / kapat] seçeneğine gidin ve telefonunuzun otomatik kapanma için ayarlanmış olup olmadığını kontrol edin.
    7.[
    Telefon yöneticisi] uygulamasında [Virüs tarama] seçeneğine gidin; virüsleri, zararlı eklentileri veya programları tarayın ve güvenli olmayan üçüncü taraf uygulamalarını kaldırın.
    8.[Ayarlar]> [
    Yazılım Güncellemeleri] seçeneğine gidin, telefonunuzu denetleyip ColorOS'un en son sürümüne güncelleyin.
    9.Onarımlar için
    önce realme Destek Ekibiyle görüşün veya profesyonel yardım için telefonunuzu ve aksesuarlarını, faturası ve garanti belgesi ile birlikte yakınınızdaki bir realme Yetkili Servisine götürün.
  • 1.Realme orijinal şarj kablosunu ve USB adaptörünü kullanın.
    2.Şarj kablosunu ve USB adaptörünü hasar belirtileri açısından kontrol edin ve bağlantıların sağlam olmasına dikkat edin. Başka bir şarj kablosu ve USB adaptörü kullanın ve tekrar deneyin.
    3.Şarj sıcaklığını kontrol edin. 45°C'nin üzerindeki sıcaklıklarda şarj etme işlemi, pil performansını düşürerek yavaş şarja ve dolayısıyla daha uzun şarj süresine neden olur.
    4.Arka plan uygulamalarını kapatın ve şarj olurken telefonunuzu kullanmaktan kaçının.

    Eğer sorun devam ederse; önce realme Destek Ekibiyle görüşün veya profesyonel yardım için telefonunuzu ve aksesuarlarını, faturası ve garanti belgesi ile birlikte yakınınızdaki bir realme Yetkili Servisine götürün.
  • 1.Telefon kılıfını çıkarın.
    2.Telefon şarj olurken oyun oynarsanız veya video izlerseniz ya da İnternet bağlantısı zayıf olan bir mobil ağda kullanırsanız veya zayıf bir şebekede telefon görüşmesi yaparsanız, telefon çok fazla güç tüketir; dolayısı ile telefonun ısınması normaldir. Ayrıca, güçlü sinyal alan bir bölgede telefon görüşmeleri yapmanız veya İnternet'i kullanmanız önerilir. Telefon zaman içinde ısınırsa veya normal çalışma aralığını aşarsa, telefonu kullanmayı bırakmanız bir süre dinlenmesini sağlamanız gerekir.
    3.Telefonu yeniden başlatın ve Color OS'nin en son sürümüne sahip olduğunuzdan emin olun.
    Eğer sorun devam ederse; önce realme Destek Ekibiyle görüşün veya profesyonel yardım için telefonunuzu ve aksesuarlarını, faturası ve garanti belgesi ile birlikte yakınınızdaki bir realme Yetkili Servisine götürün.
  • 1.Konumunuzu kontrol edin ve operatörünüzün şebeke kapsama alanı içinde olduğunuzdan emin olun, aksi takdirde telefonunuzun şebekesi ve iletişim sinyal alımı etkilenir veya kesintiye uğrar.
    2. Telefonunuzda sinyal alımını etkileyebilecek üçüncü parti üreticilerden satın aldığınız bir koruyucu kılıf var ise, kılıfı çıkarın.
    3.Telefon ayarlarını kontrol edin:
    SIM kartınızın etkin olup olmadığını kontrol edin.
    [Tercih edilen ağ tipi]'ni [
    4.5G (LTE) / 3G / 2G (Otomatik)] olarak ayarlayın.
    Bir VPN bağlantısı varsa, bağlantısını kesin.
    [Ayarlar]> [Çift SIM ve mobil şebeke] veya [Çift SIM ve Hücresel]> [SIM kart bilgisi]> [Erişim noktası adı] seçeneğine gidin, APN'yi varsayılan ayarlara sıfırlayın.

    4.SIM kartı çıkarın, hasarlı olup olmadığını kontrol edin, çipi temizleyin ve kartı tekrar yerleştirin veya sorunu çözüp çözmediğinizi görmek için telefonunuzda başka bir SIM kartı deneyin.
    5.Yeniden başlatın veya telefonunuzu yeniden başlatmaya zorlayın.
    6.Sistemi var olan en son sürümüne güncelleyin.
    7.Önce verileri yedekleyin ve aktarın, ardından başlangıç durumuna ve ayarlarına sıfırlayın.
    8.
    Sorunun Operatör ile ilgili olup olmadığını öğrenmek için operatörünüze başvurun.
  • 1.Konumunuzu kontrol edin ve başka yerlerde de konuşma yapmayı deneyin. Kötü çeken sinyal bölgelerinde bulunduğunuzda, telefon görüşmeleri sırasında gürültü sesleri duyabilirsiniz. Ağ sorunları için şebeke operatörünüze danışın.
    2. Hoparlörde konuşurken ses normal geliyorsa, hoparlör yerine ahizenizi kontrol edin. Hala net bir şekilde ses duyamıyorsanız, telefon sisteminiz veya şebeke operatörünüz sorun olabilir.
    3.Ahize tıkanmışsa veya kirlenmişse düzgün çalışmaz. Ahizeyi temiz ve yumuşak kıllı bir fırça veya pamuklu bir çubukla bastırmadan
    çok hafifçe temizleyin.
    4.Ahizeyi engelleyebilecek bir telefon kılıfı veya ekran koruyucu var ise çıkarın, ardından tekrar test edin.
    5.Bağlı aksesuarları kontrol edin ve kulaklığı diğer telefonlarda deneyin ve düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol edin.
    6.Telefonu yeniden başlatın ve ColorOS sürümünü güncelleyin.
    7.Eğer belirli bir kişinin sesini net bir şekilde duyamıyorsanız, sorun
    karşı tarafın telefonunda olabilir.
  • 1.Zayıf sinyal alanındaysanız, konumunuzu değiştirin ve tekrar deneyin. Eğer telefonunuzda üçüncü parti üreticilerden satın aldığınız bir koruyucu kılıf var ise çıkarın, örneğin metal bir telefon kılıfı sinyalin alımını engeller.
    2.Veri tarifenizi aşmadığınızdan ve SIM kartınızda hala kullanılmamış veriler olduğundan emin olmak için operatörünüze danışın.
    3.SIM kartınızı tekrar takın veya telefonunuzda başka bir SIM kart deneyin.
    4.Telefon ayarlarını kontrol edin:
    [Uçak modu] ve Wi-Fi'nin kapalı olduğundan emin olun ve mobil verileri etkinleştirin.
    Bir VPN bağlantısı varsa, bağlantısını kesin.
    Tercih edilen ağ türünü [
    4.5G(LTE) / 3G / 2G (Otomatik)] olarak ayarlayın.
    Mobil operatör ağ ayarlarını değiştirin veya sıfırlayın.

    5.Telefonunuzu yeniden başlatın ve sorunu çözüp çözmediğinizi görün.
    6.ColorOS sürümünü denetleyin ve güncelleyin.
    7.Önce telefonunuzdaki verileri yedekleyin ve aktarın, ardından telefonunuzu başlangıç durumuna ve ayarlarına sıfırlayın.
    8.Arka planda çalışan birden fazla Uygulama ağ hızını kullanır, bu nedenle kullanılmadığı zamanlarda uygulamaları kapatın. Örneğin, çevrimiçi videoları izlerken arka planda dosyaları indirmek videoların arabelleğe alınma hızını etkileyebilir.
  • 1.Bazı özel uygulamaları kullanırken bu sorunla karşılaşırsanız, uygulamayı kaldırın ve uygulamaları diğer kaynaklardan ziyade Google Play mağazasından ve realme resmi mağazasından indirin.
    2.Kullanılmayan arka plan uygulamalarını kapatın.
    3.Önbellekleri temizleyin ve güvenlik taraması yapın.
    4.Fotoğraf, müzik, mesaj, video veya artık ihtiyaç duymadığınız diğer dosyaları silin.
    5.Optimizasyon için [Telefon Yöneticisi] uygulamasındaki [Optimize Et] seçeneğine gidin. Telefonunuzdaki depolama alanını daha da boşaltmak için bellek dosyalarını temizlemek ve gereksiz dosyaları önbellekten temizlemek için[Saklama Alanı Temizle] seçeneğindeki [Tümünü temizle] menüsüne de tıklayabilirsiniz.
    6.Gerçek zamanlı yenileme özelliklerine sahip olan hareketli duvar kağıtlarının veya küçük eklentilerin kullanımını azaltın.
    7.Sistemi var olan en son sürüme güncelleyin, daha sorunsuz bir kullanım elde edebilmek adına bozuk veya hasar görmüş önbellekleri temizlemek ve uygulama hatalarını önlemek için telefonunuzu haftada bir kez yeniden başlatın.
  • 1. Durum çubuğunda Wi-Fi sinyalini kontrol edin. Yönlendiricinin kapsama alanında olduğunuzdan ve yeterli güçte bir sinyal alabildiğinizden emin olun.
    2. Genel bir Wi-Fi ağına bağlanırken, çok fazla kullanıcı olduğu için ağ hızı yavaş olabilir. Diğer Wi-Fi ağlarına bağlanmayı deneyin ve sorunu çözüp çözmediğinizi görün.
    3. Telefonunuzdaki önbellekleri, önemsiz dosyaları temizleyin ve güvenlik taraması yapın.
    4.Wi-Fi ağı yöneticisiyseniz, yönlendiriciyi yeniden başlatın.
    5. Bölgenizde ağ arızaları ve sınırlamaları olup olmadığını operatörünüz aracılığı ile kontrol edin.
  • 1.Wi-Fi Router-Modem'inizin açık olduğundan ve kapsama alanında olduğunuzdan emin olun.
    2.Wi-Fi ağını diğer telefonlarda deneyin. Diğer telefonlar bu Wi-Fi ağına bağlanamazsa, yardım için ağ operatörünüze başvurun.
    3.Doğru Wi-Fi şifresini girip girmediğinizi kontrol edin. Kayıtlı bir Wi-Fi ağına bağlanılamıyorsa, bu ağı unutun, ardından şifreyi girin ve ağa tekrar bağlanın.
    4.[Ayarlar]> [
    Uygulama yönetimi]> [Sistem İşlemlerini Göster] > [Wi-Fi ayarları] uygulamasını bulun, [Saklama Alanı Kullanımı] seçeneğinde yeralan verileri ve önbelleği temizleyin. Ardından Wi-Fi ağına tekrar bağlanmayı deneyin.
    5.Telefonu yeniden başlatın.
    6.Yönlendiricinin modeme bağlı olduğundan emin olun ve kontrol edin. Yönlendiriciyi yeniden başlatın ve on dakika sonra Wi-Fi ağına bağlanmayı tekrar deneyin.
    7.Her kablonun düzgünce bağlandığından ve hasar görmediğinden emin olun ve kontrol edin. Yeniden bağlanmayı deneyin.
    8.Önce verilerinizi yedekleyin ve aktarın, ardından telefonunuzu fabrika ayarlarına sıfırlayın.
  • 1.İyi bir ağ bağlantınız olup olmadığını kontrol edin.
    2.[Ayarlar]> [Ek ayarlar]> [Tarih ve Saat] seçeneğine gidin ve [Tarih ve Saati Otomatik Ayarla] seçeneğini etkinleştirin. Google Play Hizmetleri veri göndermek ve almak için ana sunucu ile senkronize olur, bu nedenle cihazınızın saat ve tarihinin doğru ayarlanması gerekir.
    3.Uygulamayı etkinleştirmek için [Uygulama Yönetimi]> [Tümü]> [İndirme yöneticisi] seçeneğine gidin, [Etkinleştir] seçeneğine dokunun.
    4.[Uygulama Yönetimi]> [
    Sistem İşlemlerini Göster]> [Google Play Store] 'u bulun, Saklama Alanı Kullanımı seçeneğinden [Verileri temizle] ve [Önbelleği temizle]'ye tıklayın. Ayrıca “Google Hizmetleri Sistemi"ndeki verileri de temizleyin.
    5.Sorun hala devam ediyorsa, Google Hesabınızı kaldırmayı ve cihazınıza tekrar eklemeyi deneyin.
  • 1.Eşleştirmeye çalıştığınız cihazların 10 metre içinde olduğundan emin olun.
    2.[Ayarlar]> [Bluetooth]'a gidin ve [Diğer Cihazlarda Görünür]'nü açın.
    3.Eşleştirme işlemi sırasında, her iki Bluetooth cihazı eşleştirme kodunu onaylamanızı ister. Kodun doğru olduğundan emin olun.
    4.Bazı cihazlarda, pil seviyesi çok düşük olduğunda Bluetooth özelliğini kapatabilecek bir akıllı güç yönetimi vardır. Eğer telefonunuz eşleşmiyorsa, eşleştirmeye çalıştığınız cihazın pilinin tamamen dolu olduğundan veya telefonun güç kaynağına bağlı olduğundan emin olun.
    5.Telefonunuzu yeniden başlatın ve sistemin en son sürümüne sahip olduğunuzdan emin olun.
  • 1.[Ayarlar]> [Uygulama yönetimi]> [Varsayılan Uygulama]> seçeneğine gidin, düzgün çalışmayan uygulamayı seçin ve Saklama Alanı Kullanımı seçeneğinden [Verileri Temizle] ve [Önbelleği Temizle] öğesine tıklayın.
    2.Uygulamayı tekrar yükleyin.
  • 1.Telefonunuzun ağa bağlı olduğundan emin olun.
    2.[Ayarlar]> [Bildirim ve Durum Çubuğu]> [Bildirimleri yönet] seçeneğine gidin, ilgili uygulamayı bularak tıklayın ve [Bildirimlere İzin Ver] seçeneğini etkinleştirin.
    3.[Düşük Güç modu], [Uçak modu] ve [Sessiz]  veya [Rahatsız etme] öğelerini
    ayrı ayrı kontrol ederek tümünün kapalı olduğundan emin olun.
    4.Menü butonuna tıklayın ve uygulamaların arka planda çalışmasını sağlamak için üst köşede bir kilit simgesi bulunana kadar uygulama sayfasını aşağı kaydırın.
    5.[Telefon Yöneticisi] > [Gizlilik İzinleri]> [Başlangıç Yöneticisi] seçeneğine gidin ve uygulamanın önyüklemeye başlamasına ve arka planda çalışmaya başlamasına izin vermek için seçeneği açın.
    6.Uygulamanın herhangi bir güncellemesi olup olmadığını kontrol edin ve [Play Store]'da bulunan en son sürümü indirin.
    7.Sistemi en son sürüme güncelleyin.
  • 1.Telefonu yeniden başlatın ve sorunu çözüp çözmediğinizi görün.
    2.[Ayarlar]> [Uygulama Yönetimi] 'ne gidin ve [Sistem İşlemlerini Göster] seçerek Kamera'yı bulun. Kamera'yı tıklayın ve ardından  [Saklama Alanı Kullanımı] üzerinden verileri ve önbelleği temizleyin.
    3.[Ayarlar]> [Güvenlik]> [İzinler] seçeneğine gidin. [Uygulamalar] seçeneğinin üzerine tıklayın, kullanmak istediğiniz üçüncü taraf kamera uygulamasını tıklayın ve ardından kamerayı kullanmasına izin verin.
    4.Telefonunuzu var olan en son sürüme güncelleyin.
  • 1.Telefonu yeniden başlatın ve var olan en son sürüme sahip olduğunuzdan emin olun.
    2.Önce tüm verilerinizi yedekleyin, ardından tüm sistem ayarlarını sıfırlayın ve sorunu çözüp çözmediğinizi görün.

    Dikkat: Telefonu kendiniz root etmeyin. Root etmek, telefon sisteminin zarar görmesine neden olabilir ve telefonunuzun garantisini geçersiz hale getirirsiniz.

    Sorun devam ederse profesyonel yardım için telefonunuzu en yakınınızdaki realme yetkili servisine götürün.